Hocam öncelikle teşekkür ederim açıklamanız için kuru fırça hissi veriyor dokundugum zaman
Dostum merhaba,
Kuru fırça gibi hissiyatın çeşitli sebepleri olabilir. Saç gelişimi tam anlamı ile tamamlanmadığı için yeni çıkan saçların olgunlaşmaması sebebi bunların başında gelir genelde. Saç teli henüz tam yapısını oturtmamış olabilir. Bu durum 9-12 aylara bazen 18. aya kadar devam edebilir ve sonrasında yumuşayabilir.
Ekim yapılan bölgede cilt uzun süre normalden daha kuru kalabiliyor. Saç derisi kuruduğunda saç da fırça gibi hissedilebilir. Bu bölgedeki doğal yağ dengesi farklı çalışabilir. Saçın doğal kayganlığı azalınca kuru ve sert bir hissiyat oluşabilir.
Çok sert içerikli şampuanlar ( sülfatı yüksek, sık temizleyen ürünler) kullanıyorsan saç telini kurutabilir.
Bu durumlardan herhangi biri varsa şu şekilde önlem alabilirsin;
Sert içerikli şampuan yerine daha nemlendirici nazik bir şampuan kullanabilirsin.
Haftada 1-2 kez saç tellerine (saç diplerini boğmadan) hafif bir nem maskesi veya saç kremi kullanabilirsin.
Çok sıcak suyla yıkama yapıyorsan bunu azaltabilirsin.