Gönderen Konu: 23 yaşında saç ektirmeyi düşünüyorum  (Okunma sayısı 654 defa)

mub üniversite

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 9
23 yaşında saç ektirmeyi düşünüyorum
« : 13 Mayıs 2026, 16:05:44 »
Merhabalar, şu an 22 yaşındayım. Önümüzde ki Ocak ayında 23 olacağım ve saç ektirmeyi düşünüyorum. Yaklaşık 9 aydır 1.25 mg Finasteride kullanıyorum ve yan etki ciddi anlamda 0, saç dökülmem tam anlamıyla durdu. Yaklaşık 1 yıldır da araştırma yapıyorum.

Saç çizgimi aşağıya indirmeyi istemiyorum sadece şakak bölgelerini güzel bir tasarımla doldurmak istiyorum. Birkaç doktor ile görüştüm, donör bölgemin gayet güçlü olduğundan, Fin kullanmaya devam ettiğim sürece tatmin edici bir sonuç elde edeceğimden bahsettiler.

Açıkçası 20’li yaşlarımı iyi bir saçla geçirmek istiyorum, ileride tekrar saç ekimi yaptırabilecek durumum da var çok şükür. Okuduğum kaynaklarda agresif bir ekim yapmayıp, donör bölgesini korumayı tavsiye ediyorlar. Ben de böyle düşünüyorum.

Bu konuda tecrübeli üyeler ne söyleyebilir acaba? Şimdiden teşekkürler. Fotoğraflar ektedir.

Hintell

  • Admin
  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 53604
  • saç ekimi sonuçları
Ynt: 23 yaşında saç ektirmeyi düşünüyorum
« Yanıtla #1 : 13 Mayıs 2026, 16:16:10 »
Bu ekimi yapmak için çok estetik ekim yapmayı bilmek lazım kimi düşünüyorsun ?
Global Moderator

mub üniversite

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 9
Ynt: 23 yaşında saç ektirmeyi düşünüyorum
« Yanıtla #2 : 13 Mayıs 2026, 16:47:17 »
Hocam forumu epey araştırıyorum, birkaç doktorun çalışmalarını burası sayesinde öğrendim. Sizin yorumlarınıza özellikle dikkat ettim. :)

Sanırım ön saç çizgisi yaparken şakaklara vs. daha ince telli olan kökleri koymak gerekiyor ki gölgelendirme olsun diye. Bu tarz detaylar var sanırım ön saç çizgisi restorasyonunda, siz de birkaç kişi önerirseniz sevinirim. Bütçem maks 100 bin TL bu zamanın parasıyla.

Aklımda ki isimler:

Cüneyt Coşkun ( Yeni ve doktor değil sanırım bu yüzden çekincem var ama çalışmaları çok doğal )
İlhan Serdaroğlu
Hakan Clinic
Cosmedica

Dediğim gibi araştırmaya devam edeceğim. Teşekkürler değerli yorumunuz için.

ektirmek

  • Aktif Üye
  • Full Member
  • *
  • İleti: 127
  • Saç ekimi sonuçları
Ynt: 23 yaşında saç ektirmeyi düşünüyorum
« Yanıtla #3 : 13 Mayıs 2026, 17:11:11 »

Açıkçası 20’li yaşlarımı iyi bir saçla geçirmek istiyorum, ileride tekrar saç ekimi yaptırabilecek durumum da var çok şükür. Okuduğum kaynaklarda agresif bir ekim yapmayıp, donör bölgesini korumayı tavsiye ediyorlar. Ben de böyle

Ben 2007de 22 yasinda ilk ekimimi yaptirdim. Greftlerin cogu cikmadi ama yil 2007.
Tabii genc adam olarak bu yaslari yakisikli gecirmek istiyorsun. Donörün iyi görünüyor ama babanin, abinin vs onlarin durumunu da göz önünde bulundurman gerek, eger onlarin durumu iyiyse hic düsünmeye gerek yok, cünkü anlasilan cok isteklisin.

Merkez tercihi cok önemli ve kendini iyi ifade etmen lazim ki 22-23 yasindaki bir bireyi hafife alip öylesine bir islem olmasin. Aralara girilmesi lazim, var olana zarar vermemeleri lazim, onun icin bunlari garanti altina alman lazim.
« Son Düzenleme: 13 Mayıs 2026, 17:32:42 Gönderen: ektirmek »

Hintell

  • Admin
  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 53604
  • saç ekimi sonuçları
Ynt: 23 yaşında saç ektirmeyi düşünüyorum
« Yanıtla #4 : 13 Mayıs 2026, 19:20:31 »
asuman hair
ahmet tosun
hakan klinik
medekes
Cüneyt Coşkun

yazdıklarından çıkardım bunları ekledim
Global Moderator

Conqueror1453

  • Aktif Üye
  • Hero Member
  • *
  • İleti: 665
  • Saç ekimi sonuçları
Ynt: 23 yaşında saç ektirmeyi düşünüyorum
« Yanıtla #5 : 13 Mayıs 2026, 22:53:53 »
23 yaş bence genç bir yaş ekim için
Bende senin yaşlarında ekim düşündum ama iyiki ektirmemisim dedim çünkü açılma oldu greftlerin ve donor alanin doğru kullanılması gerekiyor. Gençsin tabi karizma olmak istiyorsun ama yinede iyi düşün hayırlısı olsun hakkında

borella01

  • Aktif Üye
  • Hero Member
  • *
  • İleti: 712
  • Saç ekimi sonuçları
Ynt: 23 yaşında saç ektirmeyi düşünüyorum
« Yanıtla #6 : 14 Mayıs 2026, 19:03:24 »

23 yaş bence genç bir yaş ekim için
Bende senin yaşlarında ekim düşündum ama iyiki ektirmemisim dedim çünkü açılma oldu greftlerin ve donor alanin doğru kullanılması gerekiyor. Gençsin tabi karizma olmak istiyorsun ama yinede iyi düşün hayırlısı olsun hakkında

keşke ektirseydin belki bugün çok daha iyi durumda olurdun .saç ekimi düzgün yapılırsa ve sonuç başarılı olursa fibrosiz ve kalsifikasyonu durduruyor malesef çoğu kişi bu durumu tam bilmediği için beklemenin iyi bir şey olduğunu sanıyor .yalnız şunuda belirteyim yanlış anlaşılma olmasın bu dediğim saçsız alanlar için geçerli sıklaştırma ekimleri için durum farklı biraz .arkadaşımızda öndeki çıplak alana ekim yaptıracağı için ilerisi için zarar değil fayda görecektir bence ama dediğim gibi kendi saçlarının aralarına çok girilmemesi gerekir.

Yusuf33

  • Aktif Üye
  • Hero Member
  • *
  • İleti: 1256
  • Saç ekimi sonuçları
Ynt: 23 yaşında saç ektirmeyi düşünüyorum
« Yanıtla #7 : 14 Mayıs 2026, 19:23:39 »
keşke ektirseydin belki bugün çok daha iyi durumda olurdun .saç ekimi düzgün yapılırsa ve sonuç başarılı olursa fibrosiz ve kalsifikasyonu durduruyor malesef çoğu kişi bu durumu tam bilmediği için beklemenin iyi bir şey olduğunu sanıyor .yalnız şunuda belirteyim yanlış anlaşılma olmasın bu dediğim saçsız alanlar için geçerli sıklaştırma ekimleri için durum farklı biraz .arkadaşımızda öndeki çıplak alana ekim yaptıracağı için ilerisi için zarar değil fayda görecektir bence ama dediğim gibi kendi saçlarının aralarına çok girilmemesi gerekir.

Bu bilgiyle ilgili bir bilimsel çalışma var mı? Pubmed'te aratacağım merak ettim. Garip gelmesinin sebebi yıllarca kel gezen insanlara saç ekimi yapılıyor ve başarılı oluyor.

Acele etmemesi gerekir bence çünkü dökülmesi ne kadar agresif bilemiyoruz. Finasteride'e rağmen dökülme olabiliyor. Bir de bir ömür kullanabilecek mi 25'e kadar en az izlemek bence mantıklı.

mub üniversite

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 9
Ynt: 23 yaşında saç ektirmeyi düşünüyorum
« Yanıtla #8 : 15 Mayıs 2026, 15:32:03 »
Ben 2007de 22 yasinda ilk ekimimi yaptirdim. Greftlerin cogu cikmadi ama yil 2007.
Tabii genc adam olarak bu yaslari yakisikli gecirmek istiyorsun. Donörün iyi görünüyor ama babanin, abinin vs onlarin durumunu da göz önünde bulundurman gerek, eger onlarin durumu iyiyse hic düsünmeye gerek yok, cünkü anlasilan cok isteklisin.

Merkez tercihi cok önemli ve kendini iyi ifade etmen lazim ki 22-23 yasindaki bir bireyi hafife alip öylesine bir islem olmasin. Aralara girilmesi lazim, var olana zarar vermemeleri lazim, onun icin bunlari garanti altina alman lazim.

Acaba donör bölgeniz ikinci üçüncü ekimler için yetti mi?

Babamın da donörü çok güçlü, amcalarımın vs. de ama bir çoğu nw 4-6 arası. Saç analizi yaptırmayı düşünüyorum, niyeyse içimde eğer iyi bir yerde saç ektirirsem ve dikkatli olursam ilaç vs. kullanarak, ileride de mağdur olmayacağımı düşünüyorum saç konusunda.

mub üniversite

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 9
Ynt: 23 yaşında saç ektirmeyi düşünüyorum
« Yanıtla #9 : 15 Mayıs 2026, 15:34:16 »
23 yaş bence genç bir yaş ekim için
Bende senin yaşlarında ekim düşündum ama iyiki ektirmemisim dedim çünkü açılma oldu greftlerin ve donor alanin doğru kullanılması gerekiyor. Gençsin tabi karizma olmak istiyorsun ama yinede iyi düşün hayırlısı olsun hakkında

Finasteride kullandınız mı? İstatistiklere bakıyorum birkaç gündür de 1 mg finasteride kullanan grubun 10 yıllık vadede saç dökülmesi durması ya da saçların geri çıkması oranı yüzde 90-92 çıkarılmış. Çok dehşet bir oran...

Ben de zaten Fin kullanımım 1.5 sene civarı olmadan Ekim yaptırmak istemiyorum, uzun vadeli etkisini görmem lazım.

Yusuf33

  • Aktif Üye
  • Hero Member
  • *
  • İleti: 1256
  • Saç ekimi sonuçları
Ynt: 23 yaşında saç ektirmeyi düşünüyorum
« Yanıtla #10 : 15 Mayıs 2026, 15:35:40 »
Üst üste 2 yorum o kadar doğru ki. Sen olayı çözmüşsün zaten.

Conqueror1453

  • Aktif Üye
  • Hero Member
  • *
  • İleti: 665
  • Saç ekimi sonuçları
Ynt: 23 yaşında saç ektirmeyi düşünüyorum
« Yanıtla #11 : 15 Mayıs 2026, 16:44:47 »
Finasteride kullandınız mı? İstatistiklere bakıyorum birkaç gündür de 1 mg finasteride kullanan grubun 10 yıllık vadede saç dökülmesi durması ya da saçların geri çıkması oranı yüzde 90-92 çıkarılmış. Çok dehşet bir oran...

Ben de zaten Fin kullanımım 1.5 sene civarı olmadan Ekim yaptırmak istemiyorum, uzun vadeli etkisini görmem lazım.

22 li yaşlardan 32 yaşına kadar kullanmadım 5 aydır kullanıyorum saç ekimi yaptıracağım için belki bir işe yarar diye. Doktor tavsiyesi olmadan başlama cinsel anlamda ve depresyon anlamında yan etkileri.olabiliyor


ektirmek

  • Aktif Üye
  • Full Member
  • *
  • İleti: 127
  • Saç ekimi sonuçları
Ynt: 23 yaşında saç ektirmeyi düşünüyorum
« Yanıtla #12 : 15 Mayıs 2026, 21:27:18 »
Acaba donör bölgeniz ikinci üçüncü ekimler için yetti mi?

Babamın da donörü çok güçlü, amcalarımın vs. de ama bir çoğu nw 4-6 arası. Saç analizi yaptırmayı düşünüyorum, niyeyse içimde eğer iyi bir yerde saç ektirirsem ve dikkatli olursam ilaç vs. kullanarak, ileride de mağdur olmayacağımı düşünüyorum saç konusunda.

Evet yetti. Büyük ihtimal ilk ekimimde, Fut ekimiydi, 4000 greft gitmistir. Hem kafam cok büyük ve genis ve cok genis bir alandan kesip alinmisti greftler Fut olarak, bu yüzden 4000 gitmistir. Bu Greftlerin maalesef cogu cikmadi 2007 yili oldugu icin ve kadin her seyi tek basina yapmisti.
Ikinci ekimimde 3300 greft ekildi. 3. ekimimde 2000.
Simdi son ekimimde donör bölgeden 600 tane greft alindi. Hepsi toplam 9900 ediyor ve kesinlikle 3000-4000 greftlik bir 5. ekimi de yaptirabilirim. Sag ve sol taraflarimda o greftler cikar. Maalesef 2. ve 3. ekimlerimde berbat alim yapildigi icin ensem bosaltilip ve 3. ekimimde sag ve sol alandan hic alim yapilmadi.
Bu sayilar yaniltici olmasin, benim kafam asiri büyük, zaten genelde Türklerin kafalari büyük olur asyali oldugumuz icin ama benim ki normalden daha da büyük, sayi olarak ortalama üstü sayilar ama iste kafa büyük oldugu icin ekilecek alanda otomatikman büyük oluyor.
Benim babamin ve abimin donörü de saglam onun icin zaten hic korkum yok.

Edgar X

  • Aktif Üye
  • Hero Member
  • *
  • İleti: 941
Ynt: 23 yaşında saç ektirmeyi düşünüyorum
« Yanıtla #13 : 17 Mayıs 2026, 18:17:05 »
Bu kafaya ekim uygun değil bence .ön çizgiden rahatsızsan eğer dar alanlarda iyi iş çıkaran bir yerde ufak bir ekim yaptırmak daha iyi olur.kendi saçlarının aralarına kesinlikle girilmemeli.

mub üniversite

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 9
Ynt: 23 yaşında saç ektirmeyi düşünüyorum
« Yanıtla #14 : 18 Mayıs 2026, 19:11:16 »
22 li yaşlardan 32 yaşına kadar kullanmadım 5 aydır kullanıyorum saç ekimi yaptıracağım için belki bir işe yarar diye. Doktor tavsiyesi olmadan başlama cinsel anlamda ve depresyon anlamında yan etkileri.olabiliyor




Hocam Finasteride kullanmadıysanız saçınız tabii dökülür, sürpriz bir şey yok ki bunda. Ben zaten 8.5 aydır kullanıyorum 1.25 mg.

 

Facebook Twitter Instagram