Gönderen Konu: ERS ve ekim öncesi/sonrası hakkında bir kaç soru  (Okunma sayısı 100 defa)

berkaysenturkk

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 14
  • Saç ekimi sonuçları
ERS ve ekim öncesi/sonrası hakkında bir kaç soru
« : 26 Mayıs 2026, 16:42:57 »
Merhaba herkese iyi bayramlar şimdiden,

Birkaç sorum olacaktı yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

1) Greft sayısı tam olarak neye göre belirleniyor acaba? Benim erkek tipi dökülme var ve 5000-5500 greft yeterli diye yazdılar. Ama burada gördüğüm daha fazla açıklığı olan kişilerde daha az greftlere komple saç çıkarılmış. Bunlar farazi sayılar mı, başka bir matematiği mi var?

2) ERS'den randevu oluşturdum, Allah izin verirse ekimim gerçekleşecek. Ameliyata girecek kişileri seçebilirsiniz eğer istediğiniz birileri var ise dediler. Bu operasyonlarda ekip çok önemli olduğu için bildiğiniz güvendiğiniz kişiler var ise yazabilirseniz çok sevinirim. Sadece bir konuda ekip ismi yazıyordu, diğerlerinde yazmadığı için benim de tam bilgim yok.

3) Saçım ince telli ve yağlı. ERS ekim öncesi ve sonrası bir şey kullanmanıza gerek yok, dökülmeye aday saçlarınız da yok sayılacak dedi. İsterseniz xpecia kullanabilirsiniz 1-2 ay dedi sadece. Diğer ilaçların yan etkileri olduğundan bahsedip kişi insiyatifinde olduğundan bahsetti. Xpecia yerine biotin vs kullandığım için (kolajen) xpecia'dan alacağım tüm vitaminleri zaten alabiliyor olacağım (saw palmento hariç). Finas ve minox için de yan etki az da olsa var diye yazıyorsunuz benim de şansıma o az olan kısım gelir. Oral yerine topikal finasda da aynı yan etkiler mevcut mu, faydası eşdeğer değil biliyorum ama yine de faydası var mı? Minox kullanmayı düşünmüyorum hiç, zamanında kullandım bırakınca var olan saçlarım da gitti.

Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

Yusuf33

  • Aktif Üye
  • Hero Member
  • *
  • İleti: 1256
  • Saç ekimi sonuçları
Ynt: ERS ve ekim öncesi/sonrası hakkında bir kaç soru
« Yanıtla #1 : 26 Mayıs 2026, 16:57:05 »
1) Greft sayısı açıklığa, kafa yapına (çünkü ön çizgi geniş ve önden mi alınacak vs. açısından) ve en önemlisi saçın kalınlığına bakar. (ince telli saçın 4000 greftte kapatacağını kalın tel 3000'de kapatır farzı misal hatta kıvırcıksa belki 2500 yetecek rakamlar tamamen rastgele)
2) ERS ile ilgili hiçbir bilgim yok.
3) İlk maddede yazdığım gibi ince telli saçlar kapatıcılığı daha az oluyor kalın tele göre veya kıvırcık saça göre.
Resim yok ama benim katılmadığım nokta dökülmeye aday sayılacak saçlar neden yok sayılıyor? Medikal tedaviyle kurtarmak varken neden ölüme terk ediyorsun ki özellikle saç tellerin ince yani cok grefte ihtiyacın var ve mevcut saçların sana greft sunuyor işte.
Ayrıca kendini yan etki göreceğine ikna edersen yan etki görürsün. İştahı kapanan bir arkadaşımı hatırlıyorum fin yaptı demişti :D Literatürde finasteride'in yan etki oranı %2-4 arasıdır. Ama kendini koşullardan yan etki göreceğine o zaman %100'e çıkar.

Topikal finasteride deneyebilirsin çok korkuyorsan oraldan ama hem uzun dönem kullanımı zor (hayatın boyunca sürekli kafana bir şey süreceksin) ve dikkatli olman lazım, fazla sıkarsan yan etki riski artar az sıkarsan ya da köklere  gitmezse faydası az olur. Ama elbette sisteme daha az karıştığı için yan etkisi olasılığı daha az ama zaten oralın da az.
Oral ise kullanımı kolay dozlaması standart.
Saç dökülmesi progesif ve sürekli devam eden bir süreç olduğu için tedavisi de sürekli devamlılık gerektirir, tıpkı kolesterol ya da şeker hastalığı gibi ömürlüktür tedavisi. (Ha 50 60 yaşına gelince saçı napayım dersen bırakırsın sana kalmış) Bu minoxidil için de geçerli fin için de geçerli. Saçı önemsediğin sürece kullanman gerekli. Minox bırakınca varolan saçların gitmedi aslında hiç kullanmasan ne olurdu? Ha ona geldi işte.

İnce saç teli zaten kapatıcılığı az bir de kendi saçlarını feda edersen boş yere netice iyi olmayabilir resim yok o yüzden yorum yapmak güç.

berkaysenturkk

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 14
  • Saç ekimi sonuçları
Ynt: ERS ve ekim öncesi/sonrası hakkında bir kaç soru
« Yanıtla #2 : 26 Mayıs 2026, 17:08:35 »
1) Greft sayısı açıklığa, kafa yapına (çünkü ön çizgi geniş ve önden mi alınacak vs. açısından) ve en önemlisi saçın kalınlığına bakar. (ince telli saçın 4000 greftte kapatacağını kalın tel 3000'de kapatır farzı misal hatta kıvırcıksa belki 2500 yetecek rakamlar tamamen rastgele)
2) ERS ile ilgili hiçbir bilgim yok.
3) İlk maddede yazdığım gibi ince telli saçlar kapatıcılığı daha az oluyor kalın tele göre veya kıvırcık saça göre.
Resim yok ama benim katılmadığım nokta dökülmeye aday sayılacak saçlar neden yok sayılıyor? Medikal tedaviyle kurtarmak varken neden ölüme terk ediyorsun ki özellikle saç tellerin ince yani cok grefte ihtiyacın var ve mevcut saçların sana greft sunuyor işte.
Ayrıca kendini yan etki göreceğine ikna edersen yan etki görürsün. İştahı kapanan bir arkadaşımı hatırlıyorum fin yaptı demişti :D Literatürde finasteride'in yan etki oranı %2-4 arasıdır. Ama kendini koşullardan yan etki göreceğine o zaman %100'e çıkar.

Topikal finasteride deneyebilirsin çok korkuyorsan oraldan ama hem uzun dönem kullanımı zor (hayatın boyunca sürekli kafana bir şey süreceksin) ve dikkatli olman lazım, fazla sıkarsan yan etki riski artar az sıkarsan ya da köklere  gitmezse faydası az olur. Ama elbette sisteme daha az karıştığı için yan etkisi olasılığı daha az ama zaten oralın da az.
Oral ise kullanımı kolay dozlaması standart.
Saç dökülmesi progesif ve sürekli devam eden bir süreç olduğu için tedavisi de sürekli devamlılık gerektirir, tıpkı kolesterol ya da şeker hastalığı gibi ömürlüktür tedavisi. (Ha 50 60 yaşına gelince saçı napayım dersen bırakırsın sana kalmış) Bu minoxidil için de geçerli fin için de geçerli. Saçı önemsediğin sürece kullanman gerekli. Minox bırakınca varolan saçların gitmedi aslında hiç kullanmasan ne olurdu? Ha ona geldi işte.

İnce saç teli zaten kapatıcılığı az bir de kendi saçlarını feda edersen boş yere netice iyi olmayabilir resim yok o yüzden yorum yapmak güç.

Yusuf hocam teşekkür ederim, saç ekim merkezi tavsiyesi istediğimde de sizden geri dönüş gelmişti, oradaki yorumunuza istinaden ERS'den randevu oluşturdum ben de. O konuda da yine saçlarımı atmıştım. Saçların yok sayılması aslında iyi bir şey değil mi, medikal tedaviden kurtarıyor sizi bir nevi? Çok anlamadığım için sorular saçma olabilir kusura bakmayın, buradaki yorumlara ve birkaç başlığa göre direkt ERS'den randevu oluşturdum zaten, çok da bir yer araştırmadım açıkçası.

Finas günlük kullanım mı peki, haftada 3-4 olarak kullanılsa yine fayda görülür mü? Amaç şu an minimum yan etki ile çıkmak. Sperm sıvılaşması ve libido gitmesi herkeste görülmüş. Diğer cinsel sorunlar yaşansın istemem, bekar adamız yarın öbür gün birini bulunca çocuk olmasına engel olmasın. Kullan bırak tarzı bir ilaç değil bu galiba, bırakınca birkaç ayda eski haline geri geliyor diye anladım. Spor yapan birisiyim ayrıca, bu ilaç spora bir engel teşkil eder mi?

Yusuf33

  • Aktif Üye
  • Hero Member
  • *
  • İleti: 1256
  • Saç ekimi sonuçları
Ynt: ERS ve ekim öncesi/sonrası hakkında bir kaç soru
« Yanıtla #3 : 26 Mayıs 2026, 17:28:50 »
Hocam ortalama bir kafayı kozmetik olarak anlamlı bir şekilde kapatmak için 10.000 grefte yakın greft gerekiyor. Bir de senin ince tel saçın var, bu da dezavantaj.
Donörün 10.000 grefti kaldıramaz. İyi donörler bile 6500-8500 civarı veriyor. Biraz sakal vs. eklersen bile yine zor. Ayrıca donörün de zayıflayabilir zaman içinde DHT'den dolayı. O zaman işin içinden çıkmak iyice zor olur. Bu yüzden medikal tedaviyle mevcut saçlarını koruyarak gereken greft sayısını düşürüyorsun.

Finasteride birçok kullanım farkı var. Kimisi p.tesi çrş. cuma haftada 3 gün 1 er mg alıyor kimisi hergün 1 mg alıyor (FDA önerisi) kimi yarım mg alıyor değişiyor bu. Amaç minimm yan etki ile çıkmak kısmını anlayamadım hocam yan etki profili düşük bir ilaç ben mesala 0 yan etki gördüm sanki kullanan herkes yan etkiyle kullanıyor gibi :D 100 kişiden 96'sı yan etki görmüyor. Bir kısmı da psikolojik olarak görüyor. Libido gitmesi herkeste görülmüş benim niye haberim yok ben de biraz arttırdı bile hatta :D Kullan bırak tarzı değil ömürlük. Bırakınca birkaç ayda değil ama 6 ay ila 1 yıl arası kötüleşme görülür. Spora engel teşkil ettiğine dair bilimsel bir veri göremedim sadece birkaç anekdot var.

Çocuk ile ilgili kısmı önce şakayla başlayayım hele bir evlen o duruma gel gerisi kolay :D Neyse ciddi cevabı vereyim eğer bir kısırlık sorunun yoksa yani sağlıklıysan sorun olmaz ama kısırlığa yakınsan bu ilaç sorun yaratabilir ama bıraktığında ilacı tekrar sperm parametrelerin normale dönecektir. Kimi doktor 1 ay önce kimi 6 ay önce bırak diyor zaten bu ilacı ama bunu doktorunla görüşmen gerek.

Kaynak :

berkaysenturkk

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 14
  • Saç ekimi sonuçları
Ynt: ERS ve ekim öncesi/sonrası hakkında bir kaç soru
« Yanıtla #4 : 26 Mayıs 2026, 17:53:26 »
Hocam ortalama bir kafayı kozmetik olarak anlamlı bir şekilde kapatmak için 10.000 grefte yakın greft gerekiyor. Bir de senin ince tel saçın var, bu da dezavantaj.
Donörün 10.000 grefti kaldıramaz. İyi donörler bile 6500-8500 civarı veriyor. Biraz sakal vs. eklersen bile yine zor. Ayrıca donörün de zayıflayabilir zaman içinde DHT'den dolayı. O zaman işin içinden çıkmak iyice zor olur. Bu yüzden medikal tedaviyle mevcut saçlarını koruyarak gereken greft sayısını düşürüyorsun.

Finasteride birçok kullanım farkı var. Kimisi p.tesi çrş. cuma haftada 3 gün 1 er mg alıyor kimisi hergün 1 mg alıyor (FDA önerisi) kimi yarım mg alıyor değişiyor bu. Amaç minimm yan etki ile çıkmak kısmını anlayamadım hocam yan etki profili düşük bir ilaç ben mesala 0 yan etki gördüm sanki kullanan herkes yan etkiyle kullanıyor gibi :D 100 kişiden 96'sı yan etki görmüyor. Bir kısmı da psikolojik olarak görüyor. Libido gitmesi herkeste görülmüş benim niye haberim yok ben de biraz arttırdı bile hatta :D Kullan bırak tarzı değil ömürlük. Bırakınca birkaç ayda değil ama 6 ay ila 1 yıl arası kötüleşme görülür. Spora engel teşkil ettiğine dair bilimsel bir veri göremedim sadece birkaç anekdot var.

Çocuk ile ilgili kısmı önce şakayla başlayayım hele bir evlen o duruma gel gerisi kolay :D Neyse ciddi cevabı vereyim eğer bir kısırlık sorunun yoksa yani sağlıklıysan sorun olmaz ama kısırlığa yakınsan bu ilaç sorun yaratabilir ama bıraktığında ilacı tekrar sperm parametrelerin normale dönecektir. Kimi doktor 1 ay önce kimi 6 ay önce bırak diyor zaten bu ilacı ama bunu doktorunla görüşmen gerek.

Kaynak :

çok teşekkür ederim detaylı anlatımlarınız için. ekim sonrası kullanmaya başlayayım o zaman. 6 ayda etkisini gösteren bir ilaç bu galiba doğru mu biliyorum? saçlar çıkana kadar tam anlamıyla anlamayacağım galiba. sigara içmenin bu saç ekimine bir zararı var mı acaba? ekimden bir hafta önce ve ektikten sonra 2 hafta boyunca içmeyeceğim, sonrasını merak ediyorum ama. saç inceltir vs deniyor çok inandırıcı gelen bir şey de değil, günde bir paket içip at yelesi olan arkadaşlarım var. şapka takmaya 15. günden itibaren başlayabilir miyiz, bir sorun yaratır mı bu? ofise gidip gelirken ofiste de birkaç saat de olsa. bir de biraz saçma olabilir de süreci hızlandıracak bir şeyler var mı acaba, mineral vitamin vs.

Yusuf33

  • Aktif Üye
  • Hero Member
  • *
  • İleti: 1256
  • Saç ekimi sonuçları
Ynt: ERS ve ekim öncesi/sonrası hakkında bir kaç soru
« Yanıtla #5 : 26 Mayıs 2026, 18:36:50 »
Tercihen ekim öncesi kullanman daha iyi olur genel saçlarını DHT baskısından kurtarması için ve ekim merkezine daha kaliteli mataryel vermek için. Ayrıca incelmiş saçların da güçleneceği için gereken greft sayısını da düşürmüş olursun. Sigara genel olarak sağlığa zararlı hatta komik gelen bir şeydir bana finasteride'in sperme zararını sorguluyor birçok insan haklı olarak ama sigaranın sperme verdiği zarar ne olacak :D Ben bu yüzden şu tarihten sonra başlayabilirsin diyemem bana göre hiç başlama :D
Şapka vs olayını klinikle görüş her kliniğin zaman tablosu farklı.
Mineral vitamin vs. kan değerlerinde düşükse kullan değilse kullanmanın bir manası yok boş yere vücuduna yük yapma. Bunu da aile hekimine danışarak rutin kan testiyle anlayabilirsin.

berkaysenturkk

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 14
  • Saç ekimi sonuçları
Ynt: ERS ve ekim öncesi/sonrası hakkında bir kaç soru
« Yanıtla #6 : 26 Mayıs 2026, 18:46:00 »
Tercihen ekim öncesi kullanman daha iyi olur genel saçlarını DHT baskısından kurtarması için ve ekim merkezine daha kaliteli mataryel vermek için. Ayrıca incelmiş saçların da güçleneceği için gereken greft sayısını da düşürmüş olursun. Sigara genel olarak sağlığa zararlı hatta komik gelen bir şeydir bana finasteride'in sperme zararını sorguluyor birçok insan haklı olarak ama sigaranın sperme verdiği zarar ne olacak :D Ben bu yüzden şu tarihten sonra başlayabilirsin diyemem bana göre hiç başlama :D
Şapka vs olayını klinikle görüş her kliniğin zaman tablosu farklı.
Mineral vitamin vs. kan değerlerinde düşükse kullan değilse kullanmanın bir manası yok boş yere vücuduna yük yapma. Bunu da aile hekimine danışarak rutin kan testiyle anlayabilirsin.

Çok teşekkür ederim ilginiz yardımınız desteğiniz için. sigara keşke bırakabilsem, çok içmiyorum ama bir dal bir daldır maalesef belki bu ekim bir vesile olur bana da. ekim ayında ektireceğim daha da çok var aslında, finas 6 ayda etkisini gösteriyor diye biliyorum o yüzden bir tık geç kalmış olabilirim belki. ama yine de kullan derseniz başlamaya çalışırım. aile hekiminden kas testi yaptığımda en son kolesterol kötü çıktı kalan her değerim gayet iyiydi. o zaman diğer takviyelere de gerek yok diye anlıyorum. xpecia peki, çok mu elzem bir şey sadece finas yeter mi? zamanında xpecia da aylarca kullandım çok bir fayda göremedim zaten vitamin takviyesi aslında dediğim gibi saw hariç kalan her şeyi bir şekilde alıyorum aslında

Yusuf33

  • Aktif Üye
  • Hero Member
  • *
  • İleti: 1256
  • Saç ekimi sonuçları
Ynt: ERS ve ekim öncesi/sonrası hakkında bir kaç soru
« Yanıtla #7 : 26 Mayıs 2026, 18:50:49 »
Xpecia sana kalmış içinde mini takviyeler var faydası olur ama asıl oyuncu fin. Ben sana fin'e başla diyemem reçeteli ilaç bunu dermatologla görüşmen icab eder doktor değerlendirmeli. Eğer kullanmayı düşünüyorsan doktorun da yeşil ışık  yakarsa ne kadar erken başlarsan o kadar kârdır.

 

Facebook Twitter Instagram