Kendi saçların incelip dökülüyor. Biz buna erkek tipi genetik dökülme diyoruz, tıbbi adıyla androgenetik alopesi.
Yani sorun sadece ekilen saçlarda değil. DHT'ye duyarlı olan kendi saçların zamanla zayıflayıp inceliyor ve dökülmeye devam ediyor. Genel olarak dökülmen aktif görünüyor. Bu durum sadece üst bölgeyi değil, bazı kişilerde donör alan kalitesini bile etkileyebilir. Birçok kişi donör alanın etkilenmediğini düşünür ama kıl köklerini özel cihazlarla değerlendiren tecrübeli merkezler bu durumu daha net görür.
Bu da transfer aşamasında önemlidir. Eğer alınan greftler zaten zayıfsa, ekim sonrası güçlenip istenen kalitede çıkmayabilir. Birçok saç ekiminin olumsuz sonuçlanmasında telogen dediğimiz dönem ve zayıf saç kalitesi önemli rol oynar.
Bu yüzden önünde iki seçenek var.
Ya finasterid gibi medikal desteklerle mevcut saçlarını güçlendirmeye çalışırsın, sonrasında iyi planlanmış bir saç ekimiyle saç sorununu çok daha düşük seviyelere indirirsin.
Ya da medikal destek almadan ekim yaptırırsın, kendi saçların dökülmeye devam ettikçe ileride tekrar ekim ihtiyacı doğabilir.
Benim tavsiyem, medikal destek konusunu ciddi değerlendirmen. Finasterid ve Xpecia gibi destekleri araştır, istersen bir doktora da danış. Sonrasında da gerçekten iyi bir saç ekim merkezi seç.
Ama önce saç ekimini iyi öğren. Öğrendiğini sanma, kendini bu konuda çok bilgili zannetme. Ön çizgi, planlama, donör kalitesi, greft dağılımı ve uzun vadeli dökülme hesabını iyice araştırarak karar ver.