Gönderen Konu: Buna ne yapmam lazım. HİNTEL , DUCK  (Okunma sayısı 736 defa)

sMuratT0

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 43
Buna ne yapmam lazım. HİNTEL , DUCK
« : 30 Haziran 2024, 12:30:35 »
Hepinize merhaba. Şuan her ne kadar yazarken elim titresede bunu yapmam lazımdı.17 yaşındayım. Difusse thinning dökülmesi olduğunu düşündüğüm saçlarım var. 10 gün falan önce YKS sınavına girdim hayırlısıyla bitti.Ondan önce bi post daha paylaşmıştım.Minoxa başlamam gerektiğini öğrendim sınavdan sonra minox düşünüyordum en azından sınava kadar dert etmemeye söz verdim ama malesef sözümü tutamadım. Sınavdan bir hafta önceden itibaren başlayan bi stress dönemine girdim sınav stresi + saç stresi üstüne geceleri uykum kaçmaya başladı.Şimdide saçım yüzünden aşırı stress halindeyim geceleri uykum kaçıyor ağlamak istiyorum ama yok.Kimse derdimi de dinlemiyor bı saç bu kadar derde gerek yok diyorlar.Ama ben bilmiyorum nedense çok dert ediyorum. Bu yüzdende bu aralar saçlarımı fazlasıyla kaybediyor diffuse bide üstüne aşırı stres ve üzüntüde eklenince bu durum ortaya çıktığını düşünüyorum


Neyse sınavdan sonra minoxa başlicaktım ama forumda biraz araştırdım fakat gördüğum kadarıyla minoxa karaşmamam gerektiğini dile getirmişsiniz hatta istemiştimde minoxu şimdi babam kullanıyor hem kullansam bile saçımın neresine sürcem saçım genel dökülüyor.Finasteridede yaşım daha 17 olduğu için yanaşamıyorum ama eğer böyle devam ederse 18 imde galiba kenime doğum günü hediyesi olarak finasterid alacam.Şu an ise yaklaşık bir aydır xpeciaya başladım etkisini henüz tam görmedim ama sanki inceler daha ince kalın olanlar ise daha kalınlaşıyor sanki. Bir yıla yakındırda saç masajı yaptım çok bı etkisini görmedim bu aralar onu da bıraktım saçlarım daha fazla dökülür diye korkuyorum. 6 aydırda dermatoller ile aktardan aldığım bı yağı kullanıyordum fakat onunda etkisini görmedim desem yeridir bu bir aydır onu da bıraktım.Haftada 2 kez 3er dakika olmak şartıyla ketoral kullanıyorum inşallah iyi gelir yaptıklarım.

Artık dayanamıyorum.Saçlarım parmaklarım arasıdan dağılıp giderken izlemek dışında hiçbi şey yapamıyorum lütfen yardım edin.


Fotoğraf kötü olabilir kusura bakmayın saçlarım biraz yağlı malum havalar sıcak benim t lefonda kırık tamirde yedek telefonu kullanıyorum fotoğraf kötüyse affola

Coping Tranny

  • Jr. Member
  • **
  • İleti: 59
  • Saç ekimi sonuçları
Ynt: Buna ne yapmam lazım. HİNTEL , DUCK
« Yanıtla #1 : 30 Haziran 2024, 17:07:39 »
Stres ile kafayı yiyeceğine finasteride kullan daha iyi.

sMuratT0

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 43
Ynt: Buna ne yapmam lazım. HİNTEL , DUCK
« Yanıtla #2 : 30 Haziran 2024, 17:16:10 »
Stres ile kafayı yiyeceğine finasteride kullan daha iyi.
Haklısın ama erken değil mi en azından 18 e kadar beklerim diye düşünüyorum

sMuratT0

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 43
Ynt: Buna ne yapmam lazım. HİNTEL , DUCK
« Yanıtla #3 : 30 Haziran 2024, 19:44:07 »
Kimse yok mu ya :-\ :-\

Coping Tranny

  • Jr. Member
  • **
  • İleti: 59
  • Saç ekimi sonuçları
Ynt: Buna ne yapmam lazım. HİNTEL , DUCK
« Yanıtla #4 : 30 Haziran 2024, 21:02:14 »
Haklısın ama erken değil mi en azından 18 e kadar beklerim diye düşünüyorum
Kime sorduğuna göre değişir. Mesela ben o yaştan daha genç yaşta saç için daha ağır ilaçlar kullandım o yüzden bana pek erken gelmiyor. Tabii forumda kime sorsan 20 yaşını beklemeni söyler.

sMuratT0

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 43
Ynt: Buna ne yapmam lazım. HİNTEL , DUCK
« Yanıtla #5 : 30 Haziran 2024, 21:06:36 »
Kime sorduğuna göre değişir. Mesela ben o yaştan daha genç yaşta saç için daha ağır ilaçlar kullandım o yüzden bana pek erken gelmiyor. Tabii forumda kime sorsan 20 yaşını beklemeni söyler.
Abi seninkide Difusse tip miydi ve sormamda sakınca yoksa bı yan etki gördün mü

sMuratT0

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 43
Ynt: Buna ne yapmam lazım. HİNTEL , DUCK
« Yanıtla #6 : 01 Temmuz 2024, 22:45:31 »
Abi hiç mi kimse yok :-\ :-\ :'(

tomodachi

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 4
Ynt: Buna ne yapmam lazım. HİNTEL , DUCK
« Yanıtla #7 : 02 Temmuz 2024, 02:26:20 »
Hepinize merhaba. Şuan her ne kadar yazarken elim titresede bunu yapmam lazımdı.17 yaşındayım. Difusse thinning dökülmesi olduğunu düşündüğüm saçlarım var. 10 gün falan önce YKS sınavına girdim hayırlısıyla bitti.Ondan önce bi post daha paylaşmıştım.Minoxa başlamam gerektiğini öğrendim sınavdan sonra minox düşünüyordum en azından sınava kadar dert etmemeye söz verdim ama malesef sözümü tutamadım. Sınavdan bir hafta önceden itibaren başlayan bi stress dönemine girdim sınav stresi + saç stresi üstüne geceleri uykum kaçmaya başladı.Şimdide saçım yüzünden aşırı stress halindeyim geceleri uykum kaçıyor ağlamak istiyorum ama yok.Kimse derdimi de dinlemiyor bı saç bu kadar derde gerek yok diyorlar.Ama ben bilmiyorum nedense çok dert ediyorum. Bu yüzdende bu aralar saçlarımı fazlasıyla kaybediyor diffuse bide üstüne aşırı stres ve üzüntüde eklenince bu durum ortaya çıktığını düşünüyorum


Neyse sınavdan sonra minoxa başlicaktım ama forumda biraz araştırdım fakat gördüğum kadarıyla minoxa karaşmamam gerektiğini dile getirmişsiniz hatta istemiştimde minoxu şimdi babam kullanıyor hem kullansam bile saçımın neresine sürcem saçım genel dökülüyor.Finasteridede yaşım daha 17 olduğu için yanaşamıyorum ama eğer böyle devam ederse 18 imde galiba kenime doğum günü hediyesi olarak finasterid alacam.Şu an ise yaklaşık bir aydır xpeciaya başladım etkisini henüz tam görmedim ama sanki inceler daha ince kalın olanlar ise daha kalınlaşıyor sanki. Bir yıla yakındırda saç masajı yaptım çok bı etkisini görmedim bu aralar onu da bıraktım saçlarım daha fazla dökülür diye korkuyorum. 6 aydırda dermatoller ile aktardan aldığım bı yağı kullanıyordum fakat onunda etkisini görmedim desem yeridir bu bir aydır onu da bıraktım.Haftada 2 kez 3er dakika olmak şartıyla ketoral kullanıyorum inşallah iyi gelir yaptıklarım.

Artık dayanamıyorum.Saçlarım parmaklarım arasıdan dağılıp giderken izlemek dışında hiçbi şey yapamıyorum lütfen yardım edin.


Fotoğraf kötü olabilir kusura bakmayın saçlarım biraz yağlı malum havalar sıcak benim t lefonda kırık tamirde yedek telefonu kullanıyorum fotoğraf kötüyse affola
şu an xpecia kullabilirsin bir yıl sonra ise finasterid başlarsın

sMuratT0

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 43
Ynt: Buna ne yapmam lazım. HİNTEL , DUCK
« Yanıtla #8 : 02 Temmuz 2024, 09:24:58 »
şu an xpecia kullabilirsin bir yıl sonra ise finasterid başlarsın
Ben bu aralar başlamayı düşünüyorum açikçası. Ama 18 i bı nevi beklemek istiyorum eğer o zamana kadar ciddi bi dökülme yaşamassam ki bunda iki hafta önce yaşadım.O zamana kadar beklemeyi düşünüyorum.Bi de finasa başladıktan sonra ileride sakal bırakmamda bı sıkıntı olur mu sakallar var ama tam oturmadı yoksa oturmasını bekleyip öyle mi başlamalımıyım

Alper1

  • Sr. Member
  • ****
  • İleti: 465
Ynt: Buna ne yapmam lazım. HİNTEL , DUCK
« Yanıtla #9 : 03 Temmuz 2024, 07:42:15 »
Ben bu aralar başlamayı düşünüyorum açikçası. Ama 18 i bı nevi beklemek istiyorum eğer o zamana kadar ciddi bi dökülme yaşamassam ki bunda iki hafta önce yaşadım.O zamana kadar beklemeyi düşünüyorum.Bi de finasa başladıktan sonra ileride sakal bırakmamda bı sıkıntı olur mu sakallar var ama tam oturmadı yoksa oturmasını bekleyip öyle mi başlamalımıyım
Bu yaşta başlamanı önermem. 20-21'li yaşlarda önerilmesinin nedeni genellikle ergenliğin bittiğini, sakalların oturduğunu, ses tellerinin yerine oturduğundan dolayı bu yaşta önerilir. Daha 17'siniz fin
bu yaşta sadece fiziksel olarak etki yapmakla kalmaz bilişsel olarak da erkenden etki yapar yani Brain Fog dediğimiz durumu sürekli olarak yaşamak istemezsin.
Finasterid'e başlamadan önce çok fazla araştırma yaptım ve hepsi bilimsel araştırmalardı ayrıyetten buna ek olarak Reddit kullanıcılarının yorumlarını da okudum fakat ergenliğe bağlı beyin gelişimi 18'de duran bir şey değil. Ben xpecia bile kullanmanızı tavsiye etmem çünkü en nihayetinde Finasterid kadar olmasa bile DHT blokluyorsunuz.
Yapacağınız şeyler bu yaşta kısıtlı. Dermaroller alın ve her hafta 2 defa kafanızın her yerine sürün ek olarak ketokonazol şampuan alın devam edin haftada 1 defa kullanın. Biberiye yağlarıyla destekleyin.
Minoxil diffuse thinning dökülmede diğer dökülme tiplerine nazaran daha etkilidir fakat Türkiye'de doğru düzgün minoxidil yok hepsi ucuz merdiven altı ürünler uzun süreli kullanımda ciddi kepeklenme, kabuklanma hatta egzamaya kadar götüren yolu var. En kaliteli Minoxidil Rogaine ve Kirkland'dir fakat onlarda Amerika ve bazı Avrupa ülkelerinde bulunuyor eğer bir tanıdığınız varsa getirtebilirsiniz.
Başka sormak istedikleriniz olursa sorun.
  • Yaşınız 22

sMuratT0

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 43
Ynt: Buna ne yapmam lazım. HİNTEL , DUCK
« Yanıtla #10 : 03 Temmuz 2024, 09:25:21 »
Bu yaşta başlamanı önermem. 20-21'li yaşlarda önerilmesinin nedeni genellikle ergenliğin bittiğini, sakalların oturduğunu, ses tellerinin yerine oturduğundan dolayı bu yaşta önerilir. Daha 17'siniz fin
bu yaşta sadece fiziksel olarak etki yapmakla kalmaz bilişsel olarak da erkenden etki yapar yani Brain Fog dediğimiz durumu sürekli olarak yaşamak istemezsin.
Finasterid'e başlamadan önce çok fazla araştırma yaptım ve hepsi bilimsel araştırmalardı ayrıyetten buna ek olarak Reddit kullanıcılarının yorumlarını da okudum fakat ergenliğe bağlı beyin gelişimi 18'de duran bir şey değil. Ben xpecia bile kullanmanızı tavsiye etmem çünkü en nihayetinde Finasterid kadar olmasa bile DHT blokluyorsunuz.
Yapacağınız şeyler bu yaşta kısıtlı. Dermaroller alın ve her hafta 2 defa kafanızın her yerine sürün ek olarak ketokonazol şampuan alın devam edin haftada 1 defa kullanın. Biberiye yağlarıyla destekleyin.
Minoxil diffuse thinning dökülmede diğer dökülme tiplerine nazaran daha etkilidir fakat Türkiye'de doğru düzgün minoxidil yok hepsi ucuz merdiven altı ürünler uzun süreli kullanımda ciddi kepeklenme, kabuklanma hatta egzamaya kadar götüren yolu var. En kaliteli Minoxidil Rogaine ve Kirkland'dir fakat onlarda Amerika ve bazı Avrupa ülkelerinde bulunuyor eğer bir tanıdığınız varsa getirtebilirsiniz.
Başka sormak istedikleriniz olursa sorun.
Abi bence benim ergenlik sonlanma döneminde boyum 198 ve bu aylarda gözlemlediğim kadarıyla uzamıyorum yani durdu diyebiliz. Sqkallarda zaten %60 70 oranınında çıktı. Ve bence ben finasa başlamazsam bu saçları 20 ye kadarda tutamayabilirim. Dediğiniz dermaroroller ile biberiye yağını denedim fakat pek bı faydasını göremedim. Minoxta kafaya nasıl sürebilirim ki saçım heryerden dökülüyor saçın her tarafına sabah akşam sürsem hem ekonomik anlamda hemde zaman anlamında çok zok zor. İki arada bı derede kaldım resmen ne yapacağımı bilmiyorum. Finas bana tek çıkış kapısı geliyor.O da işe yarar mı bilmiyorum dudastan çok uzak durmaya çalışıyorum yan etkileri falan. Finasada şimdi deil 18 e girdiğimde başlamayı yada en kötü ondan 3 4 ay daha erken başlamayı düşünüyorum. Ne yapacağımı gerçekten bilmiyorum  :-\ :-\ .Bı de abi finasın diffuse thinninge diğer dökülme çeşitlerinden daha çok verim alıyormuşuz.Bunun doğruluk payı nedir acaba.
Abi seni rahatsız ediyorsam kusura bakma bu konu gerçekten benim için çok değerli yardımların içinde ayrıca teşekkürler.
« Son Düzenleme: 03 Temmuz 2024, 09:35:13 Gönderen: sMuratT0 »

Alper1

  • Sr. Member
  • ****
  • İleti: 465
Ynt: Buna ne yapmam lazım. HİNTEL , DUCK
« Yanıtla #11 : 03 Temmuz 2024, 19:32:56 »
Abi bence benim ergenlik sonlanma döneminde boyum 198 ve bu aylarda gözlemlediğim kadarıyla uzamıyorum yani durdu diyebiliz. Sqkallarda zaten %60 70 oranınında çıktı. Ve bence ben finasa başlamazsam bu saçları 20 ye kadarda tutamayabilirim. Dediğiniz dermaroroller ile biberiye yağını denedim fakat pek bı faydasını göremedim. Minoxta kafaya nasıl sürebilirim ki saçım heryerden dökülüyor saçın her tarafına sabah akşam sürsem hem ekonomik anlamda hemde zaman anlamında çok zok zor. İki arada bı derede kaldım resmen ne yapacağımı bilmiyorum. Finas bana tek çıkış kapısı geliyor.O da işe yarar mı bilmiyorum dudastan çok uzak durmaya çalışıyorum yan etkileri falan. Finasada şimdi deil 18 e girdiğimde başlamayı yada en kötü ondan 3 4 ay daha erken başlamayı düşünüyorum. Ne yapacağımı gerçekten bilmiyorum  :-\ :-\ .Bı de abi finasın diffuse thinninge diğer dökülme çeşitlerinden daha çok verim alıyormuşuz.Bunun doğruluk payı nedir acaba.
Abi seni rahatsız ediyorsam kusura bakma bu konu gerçekten benim için çok değerli yardımların içinde ayrıca teşekkürler.
Evet finasterid, dutasterid gibi ilaçlar diffuse thinningde daha güzel sonuçlar veriyor fakat minimum 6 ay beklemek lazım. Eğer illa ben finasteride başlayacam diyorsan sana tavsiyem en azından topikal finasterid kullan bana inan faydasını görürsün. İleride 20'li yaşlarına gelince oral olarak almaya başlarsın.
Finasteridin diffuse thinningde daha iyi olduğunun kanıtları: https://www.reddit.com/r/tressless/comments/1du46kd/6_months_on_fin_1mg_everyday_good_progress_20m/
https://www.reddit.com/r/tressless/comments/1dsgwxa/7_months_fin_and_about_1_monthish_of_min_stay_the/
  • Yaşınız 22

sMuratT0

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 43
Ynt: Buna ne yapmam lazım. HİNTEL , DUCK
« Yanıtla #12 : 03 Temmuz 2024, 21:04:02 »
Evet finasterid, dutasterid gibi ilaçlar diffuse thinningde daha güzel sonuçlar veriyor fakat minimum 6 ay beklemek lazım. Eğer illa ben finasteride başlayacam diyorsan sana tavsiyem en azından topikal finasterid kullan bana inan faydasını görürsün. İleride 20'li yaşlarına gelince oral olarak almaya başlarsın.
Finasteridin diffuse thinningde daha iyi olduğunun kanıtları: https://www.reddit.com/r/tressless/comments/1du46kd/6_months_on_fin_1mg_everyday_good_progress_20m/
https://www.reddit.com/r/tressless/comments/1dsgwxa/7_months_fin_and_about_1_monthish_of_min_stay_the/
Abi bana yardımcı olduğun için çok teşekkür ederim.Finasteridin topikal olarak işe yarayacağını pek sanmıyorum. Galiba finasterid denicem bir hafta duruma göre bakacam ciddi bı yan etki görmezsem devam ederim. İnşallahta görmem.Tekrardan teşekkür ederim.

Alper1

  • Sr. Member
  • ****
  • İleti: 465
Ynt: Buna ne yapmam lazım. HİNTEL , DUCK
« Yanıtla #13 : 04 Temmuz 2024, 01:06:02 »
Abi bana yardımcı olduğun için çok teşekkür ederim.Finasteridin topikal olarak işe yarayacağını pek sanmıyorum. Galiba finasterid denicem bir hafta duruma göre bakacam ciddi bı yan etki görmezsem devam ederim. İnşallahta görmem.Tekrardan teşekkür ederim.
Rica ederim.
  • Yaşınız 22

sMuratT0

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 43
Ynt: Buna ne yapmam lazım. HİNTEL , DUCK
« Yanıtla #14 : 04 Temmuz 2024, 13:02:32 »
Rica ederim.
Abi bişey daha sorabilirmiyim eğer sizin için bı sakıncası yoksa .Proscarı eczaneden reçetesiz olarak alabilirim değilmi.Bi de proscarı 4 e böldükten sonra kalanları nasıl saklamamı önerirsiniz

 

Facebook Twitter Instagram